milouinaustralia.reismee.nl

First week!

Hoi allemaal,

Donderdag 6 september was het zover: de lange reis naar het verre Australië ging beginnen. Na afscheid genomen te hebben op Schiphol van papa, mama en Luc, moest ik dan toch echt in m'n eentje dit avontuur aangaan. De reis duurde lang, met hier en daar wat vertragingen, maar alles is verder goed gegaan. Op vrijdag 7 september, om 18:00 uur lokale tijd, landde het vliegtuig op Australische bodem. Hier haalde Nigel (de vader van het gezin) mij op en samen reden we naar Kuluin, waar ik werd opgewacht door Jade (moeder), Ariella (12), Aidan (9) en Ada (4). Ze lieten me het huis zien en natuurlijk mijn kamer, die ze heel mooi hadden ingericht en waar ook wat cadeautjes lagen van ze. Superlief en dus echt een heel warm welkom!

Het weekend was vrij rustig. Ze hebben me verschillende plekken laten zien in de omgeving, we zijn naar een marktje geweest en hebben vooral de tijd gehad om elkaar beter te leren kennen. Zondagavond vertrok Nigel weer naar zijn werk in Brisbane, waar hij tot vrijdagavond zou blijven.

Op maandag had Jade vrij genomen van haar werk, om de hele routine samen door te nemen en me nog wat plekken (zoals winkelcentra) te laten zien. De kinderen zitten alledrie op een andere school (Kindergarten, basisschool en middelbare school) en starten en eindigen hun schooldag op verschillende tijden, wat zorgt voor een drukke, strakke planning rondom het brengen en ophalen. Het is zeker wel te doen, maar het was fijn om dit een keer samen met Jade gedaan te hebben. In het weekend had ik al een beetje kunnen oefenen met het links rijden en dat was dus ook de planning voor de maandag. Dit ging eigenlijk wel supergoed en ik ben er ook vrij snel aan gewend geraakt. Het was vooral een gezellige dag met veel informatie.

Vanaf de dinsdag moest ik het zelf gaan doen. Na de kinderen veilig op school te hebben afgezet, kon ik wat huishoudelijke taken uitvoeren, want dat moet natuurlijk ook gebeuren. Daarna had ik wat vrije tijd, waarna ik de kinderen weer op moest halen. Zo ging iedere dag. Op donderdag en vrijdag had ik Ada, die de hele dag thuis was. Zij gaat iedere maandag en dinsdag naar school en om de week op woensdag.

Vrijdagavond kwam Nigel weer thuis en zaterdag hebben ze het zeil van het zwembad gehaald, omdat het warmer begint te worden: we gaan hier richting zomer!

Vandaag, zondag 16 september, is mijn verjaardag! 22! De slingers zijn voor me opgehangen en ik heb net een heerlijk verjaardagsontbijt gehad. Straks uit lunchen bij een surfclub en vanavond natuurlijk even Facetimen met papa en mama.

Kortom: de familie hier is superlief en stellen me echt op m'n gemak. Natuurlijk zijn sommige dingen nog even wennen en zijn er 'ups en downs', maar het komt zeker goed. Over 2 weken begint hier de schoolvakantie (van 2 weken lang).

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Jacueline

Lieve Milou
Van harte gefeliciteerd met je v verjaardag.
Wat fijn dat je zo'n warm welkom hebt gehad. Dat doet je goed. Geniet vandaag veel liefs xx

Papa

Super trots Milou dat je dit avontuur bent aangegaan. Jouw persoonlijke groeicurve gaat alles behalve down under ? ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!