milouinaustralia.reismee.nl

Ontmoeten en ontdekken

Hoi allemaal,

Mijn tweede werkweek zit er al weer op. De tijd gaat ontzettend snel, als ik er zo over nadenk... Ook deze week weer wat ups en downs. Ik merk dat de 2 jongste kinderen wel echt de grens aan het opzoeken zijn, wat natuurlijk heel logisch is. Ik ben blij dat ik mijn ervaringen van de PABO hierin kan toepassen. Dat zie ik wel echt als een groot voordeel. Verder heb ik natuurlijk ook veel lol met de kinderen en daar geniet ik ook heel erg van.
Jade (moeder) is zo'n ontzettend lieve vrouw, die echt het beste wilt voor iedereen en heel goed meedenkt. Ik voel me steeds meer op m'n gemak hier 'thuis' :)

Deze week had ik op woensdag en donderdag Ada de hele dag thuis. Op woensdag zijn we o.a. naar de bibliotheek geweest, want Ada is gek op boeken! Ze had er al vrij snel een hoop uitgekozen. Er zat 1 boek bij die ze al zovaak had laten voorlezen, dat ze het hele boek uit haar hoofd kende, waardoor het net leek of ze het boek daadwerkelijk zelf aan het lezen was!
Op donderdag heb ik samen met Ada gezwommen in het zwembad in de tuin. De tuin met het zwembad ziet er supermooi en jaloersmakend uit, maar een foto zegt niet alles natuurlijk. Het water was namelijk SUPERkoud. Dat vond ik tenminste... Ada sprong er zonder aarzelen in en vond het heerlijk. Ze heeft nog geen zwemlessen gehad en zwemt zonder bandjes. Ze spartelt met d'r handen en voeten, waardoor ze met haar hoofd boven water blijft en zelf naar de kant kan zwemmen. Ze hebben haar bewust nooit met bandjes laten zwemmen, zodat als ze ooit in het zwembad zou vallen, ze zichzelf kan redden. Natuurlijk moet je haar wel in de gaten blijven houden.
Uiteindelijk ben ik ook het zwembad ingegaan en Ada kon vooral heel hard om lachen om mijn gegil. Daarna ben ik maar lekker in de zon gaan zitten: heerlijk warm.

Vrijdag was ik vrij en ben ik in m'n eentje op pad gegaan. Ik heb wat tijd doorgebracht in het winkelcentrum (waar ik helaas nog niet veel kon kopen, omdat ik mijn Australische bankpas nog niet binnen heb) en ik heb heerlijk genoten van het strand en daar wat mooie wandelingen gemaakt. Het was heerlijk dat niks moest, alles mocht en ik alle tijd had.
Ik heb wel ontdekt dat het lastiger is dan ik had verwacht om hier in de buurt andere aupairs te vinden, waar ik op vrije dagen/momenten mee kan afspreken. Aankomende vrijdag ga ik naar een meet&greet in Brisbane, georganiseerd door Smartaupairs (de partnerorganisatie van TravelActive, waarmee ik hier ben gekomen). Hopelijk zijn er wat meer aupairs die in of rondom de Sunshine Coast wonen...

Op zaterdag was er een verjaardagsbarbecue van de stiefmoeder van Nigel (vader), waar ik dus bijna de hele familie van Nigel ontmoet heb. Ze waren heel aardig en druk. Ze praatten wel een beetje door elkaar heen, wat soms lastig is, omdat ik het in het Engels dan niet allemaal kan volgen. De vader en stiefmoeder van Nigel wonen prachtig aan het water. Ze hebben dus ook een prachtig uitzicht en ook nog een zwembad in de tuin.
Het was heel leuk om de familie te ontmoeten!

Op zondag ben ik samen met Ariella aan een project begonnen: ze wil namelijk een Youtuber worden. Ik ga haar helpen met het maken van video's en speel daar ook af en toe een rol in (leuk!!) We hebben al een video opgenomen (whisper challenge) en gaan deze binnenkort editten. De volgende video zullen we binnenkort ook opnemen, want hiervoor hebben we de benodigdheden al in huis gehaald. Namelijk: typisch Nederlands eten en typisch Australisch eten. We gaan dit dan aan elkaar laten proeven en maken er op die manier een 'Dutch food vs. Australian food challenge' van. Leuk om te doen allemaal: wordt vervolgd...

Zometeen ga ik slapen en morgen begint voor de kinderen 'school holidays', waarin ik drie dagen zal werken en dus ook genoeg vrije tijd zal hebben. Eens kijken wat we voor iets leuks kunnen gaan doen... :)

Liefs, Milou

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!