milouinaustralia.reismee.nl

Gold Coast, Byron Bay en Springbrook met Wieske

Hoi allemaal,

Weer een week achter de rug, waarin veel gebeurd is. Op dinsdag had ik afgesproken met een Canadees meisje (Catherine), waar ik via Facebook mee in contact was gekomen. Zij is hier ook als aupair, net als een Amerikaans meisje (Lilly) die ook naar het winkelcentrum kwam. We hebben gezellig gekletst en het was ook echt leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Al merk ik wel dat het enorm veel energie vreet. Je leert weer iemand kennen vanaf 0, dus je begint weer helemaal opnieuw. Dat is soms wel lastig, maar wel fijn om meer contacten te leggen.

Ook kreeg ik vorige week een enorm besefmoment wat voor een verantwoordelijkheid ik heb, toen Ada zomaar ineens de straat wilde oversteken, omdat ze anders nat werd van de regen. Ze rende de weg op en er kwam net een auto de hoek om. Ik heb mezelf nog nooit zo in paniek horen schreeuwen/gillen, maar gelukkig zag de auto Ada en remde hij af. Ik was er zelf enorm van geschrokken en op zo'n momenten ga ik dan ook echt denken: waar ben ik aan begonnen? Waarom doe ik dit? Ik kan het helemaal niet... Ik voelde me weer zo slecht. Gelukkig is er niks ergs gebeurd en kan ik me ook goed beseffen dat dit iedereen had kunnen overkomen en dat ik me niet te druk moet maken.

5 december was natuurlijk Sinterklaas, dus Saartje en ik gingen na het sporten gezellig samen wat drinken en we hadden ook een gedicht voor elkaar geschreven. Heel leuk om toch nog iets met Sinterklaas te doen. Ik had als verrassing ook voor mijn vriendinnen in Nederland een gedicht geschreven, zodat ik toch een beetje bij hun surpriseavond was :)

Donderdag ging ik met Ada naar Caloundra, want daar was een vriendinnetje van haar op vakantie. Ze kende haar van Thredbo, waar ze hiervoor woonde, dus het was voor haar heel leuk om d'r vriendinnetje nu even te kunnen zien. Ze overnachtten in een supermooi hotel, dus het was leuk om dat ook even te kunnen zien.

Op vrijdag begon mijn weekend en ben ik al vroeg in de ochtend vertrokken voor mijn 2,5 uur durende rit naar de Gold Coast, waar ik Wieske eerst op zou pikken van het vliegveld voor een gezellig weekendje samen. We zijn daarna meteen doorgereden naar Movie World (weer een half uur terug), waar we een superleuk dagje hebben gehad. Er waren veel (enge) achtbanen, maar het park zelf was niet zo groot als wij van tevoren gedacht hadden. Om in de sferen van Movie World te blijven, kochten we een mooie rode Supermancape! Helemaal leuk. 's Avonds hebben we nog rondgelopen in Surfers Paradise (een gedeelte in Gold Coast, waar we ook zouden overnachten). Er was een gezellig marktje aan het strand en overal hingen mooie lichtjes en versieringen ivm Kerst. Lekker sfeertje dus.

Zaterdag zijn we naar Byron Bay gereden (uurtje van Gold Coast af), waar we veel gewandeld hebben en ook de bekende vuurtoren, die daar staat, bezocht hebben. Het is een leuk, gezellig, relaxed plaatsje met een klein beetje een hippie stijl. 's Avonds zijn we in Surfers Paradise uit geweest, wat ook weer een keer leuk was!

Zondag zijn we naar het Springbrook national park gegaan, waar we ook weer veel gereden en gewandeld hebben. Prachtige watervallen en uitzichten gezien. Dat is toch wel genieten en laat zien dat Australië zoveel mooie plekjes heeft: heerlijk! 's Avonds zijn we weer even uit geweest, want op de maandag was Wieske jarig! Zo konden we haar verjaardag mooi samen inluiden.

Maandag heb ik Wieske weer op het vliegveld afgezet, afscheid genomen en daarna kon mijn 3 uur durende rit naar huis weer beginnen. Gelukkig vermaak ik me wel in de auto met een muziekje :) Eenmaal terug thuis merkte ik dat Ada het vooral heel leuk vond om me weer te zien en ze deed meteen weer uitspraken als: 'Ik wil niet dat je weggaat. Je moet hier blijven.' Superleuk om zo thuis te komen en toch echt wel leuk om ze hier weer te zien.

Volgende week (!!!!) komen papa, mama en Luc al hierheen. Zo bizar hoe snel de tijd gaat. Echt niet normaal, maar zo leuk! Ik heb echt zin om ze hier alles te laten zien :)

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Nard

Veel gedaan Milou. Nuttige met het aangename combineren. Doe je goed.
Binnenkort doen we mee.... zin an!
Liefs, pap!xxx

Joke

Lieve Milou,

Fijn dat je het leuk hEbt gehad met Wieske. Andere omgeving, nieuwe dingen, krijg je weer positieve energie van.
Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen van de reis. Koffers staan klaar, we hebben ingescheckt. Vandaag nog werken en morgen gaan we. Echt zin in om je weer te knuffelen?. Je bent al over de helft. De tijd vliegt.
Volgende week eerst nog in kaapstad en daarna richting brisbane!,, tot gauw
Dikke knuffel
Mama?

Wieske

Was leuk!! ? fijn om weer even gezellig samen geweest te zijn, tot over 3 weekjes in Sydney!

Elyne

Wat een mooie weer heb je weer gehad meis! Ben ook heel benieuwd naar al je foto’s! Dikke knuffel van je nichtje ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!