milouinaustralia.reismee.nl

Kerst, Fraser Island, Sydney -- HAPPY NEW YEAR!

Hoi allemaal,

Drukke weken achter de rug, dus nu maar even alles in 1 blog.
's Ochtends met Kerst ben ik al heel vroeg naar m'n hostfamily gegaan, omdat dit cadeautjestijd was. Ze hadden, heel lief, ook wat cadeautjes voor mij: een kerstboek, fotolijstje met een leuke foto erin, een koala beschermer voor m'n oplaadkabeltje en een Pandora-armband met 2 bedeltjes (een kangoeroe en een koala). Helemaal blij mee, zo lief! Verder hebben we de kerstdag doorgebracht bij de familie van Nigel, waar het ook weer een grote gekte was met allemaal cadeaus. Vooral voor de kinderen natuurlijk. Heel leuk dat ik hier samen met mijn eigen familie bij mocht zijn. Na de lunch zijn we met z'n viertjes nog naar Caloundra geweest, waar Luc en ik heerlijk hebben gezwommen in het zwembad aan het strand.
Tweede kerstdag, wat hier boxingday is, zijn we naar de Koala sanctuary geweest, waar we kangoeroes gevoerd hebben en een vogelshow bij hebben gewoond. Daarna zijn we doorgereden naar Brisbane. Ook hier hebben Luc en ik weer gezwommen in het zwembad, midden in de stad, in het park (Southbank). Daarna zijn we nog naar Mount Coot-tha gereden, waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad.

De volgende dag hebben we Wieske opgehaald van het vliegveld, want zij zou nog 2 dagen bij ons blijven. We zijn toen naar Bribie Island gereden en hebben op een strand gelegen (Red Beach). We wisten alleen niet dat dit een hondenstrand was. Het was hier wel lekker weer, dus vooral Luc heeft hier aan z'n (rode) kleurtje kunnen werken. 's Avonds zijn we naar Maryborough gereden en daar hebben we overnacht, omdat we de volgende ochtend al vroeg naar Fraser Island gingen met een tour. Dat was een hele ervaring. We zaten met z'n vijven helemaal achterin de bus en doordat we door het zand reden, vlogen we de hele tijd de lucht in, wat echt heel grappig was. Superleuk om het zo mee te maken. Verder zijn we op Fraser Island o.a. naar Lake McKenzie geweest: een meer met helderblauw water! Echt prachtig. We hebben ook nog gewandeld door Eli Creek en een shipwreck gezien. Na een hele lange dag, moesten we toen nog terugrijden naar de Sunshine Coast (een rit van ongeveer 2 uur).

De volgende ochtend was het alweer tijd om afscheid te nemen van papa, mama en Luc. Ze hebben ons afgezet op het vliegveld in Sunshine Coast, waar ik samen met Wieske naar Sydney zou vliegen. Zelf zijn ze daarna doorgereden naar Brisbane airport, waar ze zelf op het vliegtuig naar huis zouden stappen. Het waren echt superleuke dagen en ik vond het heel leuk en bijzonder om ze te kunnen laten zien waar ik leef en natuurlijk ook met wie.
Vanuit het vliegtuig naar Sydney kon ik de grootste highlights al zien: de Harbour bridge, Opera house en Bondi Beach. Diezelfde dag nog heeft Wieske mij laten zien waar zij leeft en zijn we ook naar Bondi Beach gelopen.
Op oudjaarsdag zijn we de stad zelf ingegaan en hebben we prachtige uitzichten opgezocht op Opera house en de Harbour bridge. Na de lunch hebben we een gesprek gehad bij een reisorganisatie over onze tweeweekse reis door Nieuw-Zeeland. We hebben nu nog niks vast staan, maar het plan is er om in deze +- 17 dagen door Nieuw-Zeeland te reizen met een campervan. Heel interessant om hierover te praten met iemand die er verstand van heeft. We zijn er allebei alleen maar meer enthousiast over geworden.
's Avonds was het natuurlijk oud op nieuw en dit hebben we gevierd bij Luna Park, waar we een supermooi uitzicht hadden op het de Harbour Bridge met het vuurwerk. Het was heel leuk en bijzonder om het in Sydney te vieren dit jaar!
Op nieuwjaarsdag werd er door een hoop Nederlanders een nieuwjaarsduik georganiseerd bij Bondi Beach. Hier deden wij, samen met nog zo'n 800 tot 1000 andere Nederlanders vrolijk aan mee. Heerlijk in 30 graden ;) Grappig ook om al die Nederlanders bij elkaar te zien, met oranje Unox-mutsen. Alle andere bezoekers van het strand keken ons ook een beetje gek aan, maar er werd wel enthousiast op gereageerd. Het was echt heel erg leuk en ook bizar dat zo'n grote groep uit zo'n klein landje zoiets groots en opvallends kan neerzetten aan de andere kant van de wereld. Topervaring! Mooie start van 2019. 's Avonds was er een afterparty, waar in het begin veel Nederlandse muziek werd gedraaid. Er waren dus ook veel Nederlanders. Heel vertrouwd en gezellig!
De volgende ochtend heb ik, voor het eerst in deze 4 maanden, kunnen uitslapen! Echt heerlijk is dat. We hebben verder ook rustig aan gedaan, zijn met de Ferry naar de stad gegaan. Dit wordt gewoon gezien als OV. 's Avonds gingen we naar een outdoor cinema, ook met een vriendin van Wieske. We hebben hier 'The Greatest Showman' gezien: superleuke film! Het was ook echt heel druk, maar super ook om zo'n outdoor cinema mee te maken.

Wieske en ik hebben ook nog een auto gehuurd voor 2 dagen. We zijn de eerste dag met de auto naar Jervis Bay gereden: een van de mooiste stranden van de wereld met heel wit zand en een helderblauwe zee. Het was 3 uur rijden en het auto huren duurde heel lang, dus uiteindelijk hadden we niet zo heel veel tijd meer in Jervis Bay zelf, maar het was zeker de moeite waard!
De volgende dag zijn we met de auto naar de Blue Mountains gereden (2 uurtjes rijden ongeveer), waar we heel veel gewandeld hebben. Prachtige plekjes gezien weer en natuurlijk supermooie uitzichten. 's Avonds zijn we toen nog uit geweest in Sydney en de volgende dag vloog ik weer terug naar de Sunshine Coast. Toptijd gehad met Wieske!

Mijn twee weken vakantie zitten er nu ook weer op, dus het werken kan weer beginnen...

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Liefs, Milou

Pap

Genieten in optima forma. Tis je gegund Milou. Heel gaaf om getuige te zijn geweest van jouw leventje aan de andere kant van de wereld en je ontwikkeling in volwassen worden, persoonlijkheid en zelfvertrouwen! Super dat je er was op mijn verjaardag! ? suc6 met de laatste maanden en groeten aan de familie?

Mams

Hai lieverd,

Wat een prachtig verhaal weer en super leuk dat wij erbij waren. Wat hebben we genoten. Van jou, van Australië, van de familie en van elkaar. Weer een mooie herinnering erbij.
Ik ben erg trots op jou hoor. Hoe je je daar ontwikkeld hebt. Blijf genieten en ook van mij groetjes aan Nigel, jade, ariella, aden en ada.

Dikke kus,
Mama. ???

Jacqueline

Lieve Milou
Gelukkig nieuwjasr meissie. Voor jou is het goed begonnen. Wat geniet jij van je vrije tijd daar en wat zie jij veel. En wat super dat joke nard en Luc zijn geweest. Fijn om bij elkaar te zijn. Ik ben ook heel benieuwd naar al je foto's.
Ja het is weer tijd om te "werken".
Enjoy!!? liefs jacq

Luc

*Ik heb het bericht gelezen*

Luc

Genieten in optima forma. Tis je gegund Milou. Heel gaaf om getuige te zijn geweest van jouw leventje aan de andere kant van de wereld en je ontwikkeling in volwassen worden, persoonlijkheid en zelfvertrouwen! ? suc6 met de laatste maanden en groeten aan de familie?

Theo

De beste wensen Milou!
Wat fijn dat je als gezin bij elkaar bent geweest. Je hebt ze vast veel laten zien daar. Blijf deze momenten koesteren. Nu nog even werken en dan op naar Nieuw Zeeland. Heerlijk!!
Geniet en liefs,
Theo.?