milouinaustralia.reismee.nl

Great Ocean Road & Melbourne

Hoi allemaal,

De laatste weken in Australië breken nu toch echt aan. Zaterdag (de 9e) ben ik samen met Saartje, na haar werk, naar een waterpark geweest in Bli Bli met allerlei opblaasbare toestellen! Superleuk! De tijd ging wel heel snel voorbij (het waren ook maar 50 minuten)... Daarna heb ik opgepast op de kinderen, zodat Nigel en Jade uit eten konden. Na het eten heb ik samen met de kinderen een leuke danstalentenshow opgezet met dansbattles tussen Ariella en Aidan. Ik zat in de jury, samen met Ada, die zogenaamd al een professionele danseres was. Dat was echt heel leuk!

Zondag heb ik overdag lekker gezwommen en later in de middag ben ik met Saartje naar Noosa geweest. Ik vind dat nog steeds zo'n mooie plaats! Echt om van te genieten! We hebben hier weer samen gewandeld in het nationale park en ook nog even gezwommen in de fairy pools (rock pools). Ook heel gaaf en mooi!

Maandag lekker gewandeld met een frozen drink van de MacDonalds (een soort slush puppy voor 1 dollar). Ik ben toen naar een mooi uitzichtje gelopen. Weer zo'n heerlijk genietmomentje...

Woensdag was Nigel jarig, dus hebben we gezellig met z'n allen samen ontbeten toen hij thuiskwam van z'n nachtdienst. Daarna heb ik de kinderen naar school gebracht en toen ben ik lekker naar het strand gegaan. Lekker relaxen onder de brandende zon en afgekoeld in de zee. Daarna thuis in het zwembad gegaan om al het zand er weer af te krijgen. Heerlijk water, dat zal ik zeker gaan missen als ik terug ben in Nederland! Het was ook echt supermooi weer deze dag, waardoor ik helaas ook weer flink verbrand ben (ook al dacht ik me goed ingesmeerd te hebben...) 's Avonds zijn we gaan vissen met de kinderen en Nigel z'n ouders en hebben we samen gegeten bij een openbare barbecue. Een gezellige avond dus, voor Nigel z'n verjaardag.

Donderdagavond, Valentijnsdag, heb ik met Saartje doorgebracht. We hebben eerst samen gegeten en zijn daarna naar het backpackers hostel in Mooloolaba gegaan, want daar zat de neef van Saartje met 'n vriend. Zij zijn samen door Australië aan het reizen, dus daar hebben we nog gezellig mee gekletst.

Vrijdagochtend ben ik naar Melbourne gevlogen, waar ik Wieske zou meeten. Zij was iets eerder aangekomen, waardoor ze onze huurauto van Jucy al geregeld had en mij op kon pikken van het vliegveld. We zijn toen meteen doorgereden naar de Great Ocean Road. Een hele toeristische route en een absolute aanrader! Supermooie route langs de kust, maar ook door het land, door de bergen, met allerlei verschillende uitzichten. Echt heel gaaf! Het was wel een flinke rit, maar absoluut genoten! Onderweg hebben we een slaapplek geregeld op een camping in een soort caravan. Vrij primitief en heel koud, maar we hebben wel onder de koala's geslapen. Die zaten hier namelijk gewoon in de bomen. Dit is dus ook de eerste keer dat ik koala's in het wild heb gezien! Heel leuk, stond toch nog op m'n bucketlistje.

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om de rest van de Great Ocean Road nog te rijden (grotendeels). Heel veel gezien en echt superindrukwekkend allemaal. De 12 apostelen waren vooral ook heel gaaf om te zien! Je hebt dan al zoveel gezien op foto's van anderen, maar als je er zelf staat is het nog steeds indrukwekkend. Echt genoten van de hele route, lekker muziekje aan gehad. Alvast een voorproefje voor Nieuw-Zeeland. Echt genoten: mooi tripje! Toen zijn we nog naar de bekende gekleurde strandhuisjes geweest op Brighton Beach. Hele toeristische plek. Leuk om te zien. Daarna hebben we de auto ingeleverd en zijn we naar Melbourne city gegaan. Hier een hostel geregeld, wat helaas best duur was, maar gelukkig wel heel netjes en schoon, dus dat was prima verder. 's Avonds zijn we naar een Nederlands feestje geweest met Nederlandse muziek en dus ook veel Nederlandse mensen. Heel gezellig en vertrouwd.

Zondagochtend zijn we nog even de stad in geweest. Lekker ontbeten met een view en daarna de stad van boven gezien op het Skydeck van Eureka. Dit was een heel hoog gebouw, waar we een supermooi uitzicht hadden over de hele stad. Erg leuk dus. Daarna hebben we nog wat rondgelopen, wat winkeltjes gekeken en verrassend goede straatartiesten gezien. Heel tof! Ook zijn we nog een kerk in geweest, waar we een kaarsje aan hebben gestoken.
Daarna gingen we weer terug naar het vliegveld en hebben we dus weer afscheid moeten nemen. Maar gelukkig zie ik Wieske over 3 weken gewoon weer in Nieuw-Zeeland!!!! Heel veel zin in!

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Mams

Dag schat,

Dit is een van de eerste keren dat ik via je verslag alles hoor. Vaak hebben we van te voren in het Skype gesprek alles al gehoord. Je hebt veel gedaan en gezien Zeg. Nog drie weken bij de familie en dan twee weken new zeeland en dan kan ik je weer knuffelen. Daar zie ik ook wel naar uit hoor. We hebben hier dan alles net op orde. Goede timing.
Geniet schat en tot hoors
Mama ❤️

Jacqueline

Lieve Milou
Ik heb deze mail gemist vorige week. Ik ontving die van 27 febr wel. Vandaar dat ik nu reageer.
Je ziet en beleeft zoveel mooie dingen.
En je leert veel, wat opvoeden betreft.
Nog veel plezier. Xx dikke knuffel van je tante

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!