milouinaustralia.reismee.nl

Afscheid Saartje & Home alone met de kids

Hoi allemaal,

Vorige week dinsdag ben ik begonnen met het kopen van cadeautjes voor mijn afscheid hier. Ik heb voor Ariella een mooi kettinkje gekocht en ik heb zo'n zelfde kettinkje ook voor mezelf gekocht, zodat we een leuk matchende ketting hebben. Voor Aidan heb ik een waterfles van Harry Potter gekocht, omdat hij daar fan van is.
In de laatste 3/4 weken komt Nigel steeds meer met sneeropmerkingen over o.a. de dingen die ik doe of die ik juist niet doe of verkeerd doe. Ik merk dat ik daar wel echt heel onzeker van word en dat ik dan niet meer goed weet of ik het allemaal wel goed doe. Dat is wel echt heel vervelend en daardoor kijk ik er nog meer naar uit als het er hier straks opzit. Gelukkig 's avonds wel een goed gesprek gehad met Jade (ook daarover), toen we bij het voetballen van Aidan gingen kijken. Dat was wel echt heel erg fijn en zij geeft me dan ook wat meer zelfvertrouwen. Daarna ben ik voor de laatste keer gaan sporten bij Jetts, samen met Saartje. We hebben na het sporten ook samen gegeten bij haar.

Woensdag heb ik lekker even gezwommen en 's avonds afscheid genomen van Saartje... We zijn samen uit eten geweest en daarna gezellig minigolf gespeeld en gebowld. Was weer heel leuk, maar wel gek dat we nu dus al afscheid hebben moeten nemen. Saartje gaat namelijk naar Bali voor ongeveer 2 weken en ze komt pas terug als ik al weg ben naar Nieuw-Zeeland, maar we zien elkaar zeker in Nederland weer!:)

Donderdag heb ik weer verder Nieuw-Zeeland uitgezocht en heb ik 's avonds gezwommen met Ariella en Ada. Er komt een cyclone aan (genaamd Oma), dus daar hebben we ook alvast wat maatregelen voor getroffen, zodat dingen niet weg kunnen waaien en zo.

Vrijdag heb ik met Ariella gewandeld bij het strand en hebben we gekeken hoe heftig de golven waren door deze cyclone. 's Avonds ging Nigel uit eten met Ariella en ik had geopperd dat Jade ook iets kon gaan doen met Aidan (zodat ze wat quality time hadden, nu het nog kan). Zij zijn dus samen naar de film gegaan en ik bleef met Ada alleen thuis. Dat vond ik zelf stiekem ook wel leuk, zodat ik ook nog even wat alleentijd met Ada had. Wij hebben samen lekker nacho's gegeten en een film gekeken. Heel leuk en ik ga Ada ook echt heel erg missen! Ze geeft me ook steeds vaker uit het niets een knuffel of een kus... echt zo schattig!

Zaterdagochtend vertrokken Nigel & Jade richting Cairns, met het vliegtuig, dus ik zou tot dinsdagavond alleen thuis zijn met de kinderen. 's Ochtends had Aidan een voetbalwedstrijd, dus daar ben ik met Ariella en Ada heen geweest, al letten zij natuurlijk niet echt op wat er op het veld gebeurt, dus had Ariella Ada omgetoverd tot een mini-Ariella. Echt superschattig en ze lijken dan ook echt op elkaar. Daarna hebben we Ada ook omgetoverd tot een mini-Milou. Zo grappig!! Later hebben we Aidan naar een vriendje van hem gebracht, waar ie bleef logeren. Toen heb ik 's avonds met Ariella en Ada lekker een meidenavond gehad, met maskertjes en een sleepover in mijn kamer. Uiteindelijk is Ariella toch in haar eigen kamer gaan slapen, maar Ada bleef wel bij mij liggen. Dat is toch ook wel heel leuk wakker worden. Ze vond het zelf ook heel leuk en speciaal. Zondagochtend hebben we Aidan weer opgehaald en 2 uur later weer naar een kinderfeestje gebracht bij de bowlingbaan. Weer 2 uur later hebben we hem weer opgehaald. 's Avonds hebben we pizza's gehaald bij Domino's. Hier ontstond weer een conflict met Aidan. Hij luistert echt totaal niet naar mij, doet heel bijdehand en toont 0 respect naar mij. Dat vind ik echt nog heel erg lastig, omdat ik al zoveel geprobeerd heb, maar gewoon niet zo goed weet wat ik nu nog kan doen. Veel mensen zeggen dan tegen mij: "ach, nog 2 weken volhouden. Valt allemaal wel mee. Komt wel goed." Maar dat is zo makkelijk gezegd. Hij kan echt iedere minuut van de dag een discussie met mij aangaan, ook al gaat het over niets... Het is soms zo vermoeiend, dus misschien moet ik het toch nog een keer aanhalen bij Nigel en Jade.

Maandag, toen de kinderen op school waren, heb ik weer cadeautjes gefixt: een fotoblok van ons zessen, een boek over de coastal stijl voor in huis (voor Nigel & Jade) en een klein fotoboekje, die ik nog even in elkaar moet zetten.
Dinsdag ben ik aan de slag gegaan met een gepersonaliseerd memoryspel voor Ada met allemaal leuke foto's van de afgelopen 6 maanden. Het was veel werk, maar het is wel echt heel leuk geworden! Ik heb ook nog even een grote schoonmaak in het huis gedaan, want 's Avonds kwamen Nigel en Jade weer thuis. Ik heb een badhanddoek gekregen met allemaal Australische plaatsnamen erop en een Australië-sleutelhanger. Heel lief! En het is toch ook wel fijn dat ze weer thuis zijn!

Vandaag heb ik weer veel uitgezocht voor Nieuw-Zeeland, want het komt nu wel echt dichtbij allemaal! Over een maandje ben ik ook alweer in Nederland! Onze reis krijgt nu wel wat meer vorm, dus ik kijk er ook steeds meer naar uit natuurlijk!

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Jacqueline

Lieve Milou,

Ik ben op mijn werk en dacht ik neem even de tijd om te lezen en te reageren. We zijn zondag bij je paps en mams geweest en het huis is supermooi geworden. Strak in de verf en mooi ingericht. Dat is voor jou ook leuk thuis komen.
Maar eerst nieuw Zeeland d ast is ook een avontuur op zich met een camper. Lijkt me fantastisch om te doen.
Nog even volhouden meid. Opvoeden is lastig dat is voor mij net zo. Waar doe je goed aan, maar je doet het met de juiste intenties. Je doet het goed hoor.
Liefs Jacq

Paps

Heej liefste dochter van me,
maak ff foto's van je gepersonaliseerd memoryspel. Kei leuk. Ik weet zo zeker dat ze je gaan missen. Dat weten ze pas als je weg bent. We hebben elkaar in het weekend nog uitgebreid gesproken dus ik hoop dat je nog e.e.a. kunt bespreken en dat je niet gaat aftellen. Dat verdient deze trip niet en daarvoor heb je ook te veel mogen doen en ervaren. Leerzaam in vele opzichten en je komt hoe dan ook rijker terug dan je gegaan bent. Wij gaan wel aftellen tot je er weer bent. liefs. Paps.

Mams

Dag schat,

Wat ben ik trots op jou. Straks in Nederland merk je zeker dat je veel geleerd hebt. En inderdaad: opvoeden is anders dan lesgeven hoor!
❤️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!