milouinaustralia.reismee.nl

Van aanmelding tot MATCH!

Hoi allemaal,

Mei: Australiëmaand bij TravelActive. Na wat research te hebben gedaan, gingen Wieske en ik naar het hoofdkantoor van deze organisatie (notabene gelegen in Venray) voor een gesprek. Enthousiast liepen we de deur weer uit en al snel hakten we de knoop voor onszelf door: dit avontuur moesten we aangaan! We waren op dat moment aan het afstuderen als juf, dus we kregen vaak de vraag: "Wat ga je hierna doen?" Nu konden we hier eindelijk antwoord op geven: Wij worden au pair in Australië!
Heel veel meer dan dat konden we nog niet zeggen. We moesten nog door een heel proces! Er moest veel geregeld worden: VOG, medisch rapport, referenties, diploma's en certificaten verzamelen, formulieren invullen, een skype-interview, etc.

Toen alles goedgekeurd was, kon het matchingsproces gaan beginnen! Op zoek naar een familie dus.
Bij ons gesprek op het hoofdkantoor van TravelActive werd ons verteld dat wij als 'au pair expert' aan de slag konden, vanwege ons PABO-diploma. Er was weinig verschil met een reguliere au pair, behalve dan dat je meer 'zakgeld' zou verdienen als au pair expert. Met deze status werd ik dus ook gematcht aan families die een au pair verlangde met meer ervaring. Dit bleken vooral families met kinderen onder de 2 jaar te zijn. Nu had ik zelf vrijwel geen ervaring met kinderen onder de 2 jaar, dus ik kon mezelf daar echt geen 'expert' in noemen, vond ik. Uiteindelijk heb ik dus de beslissing voor mezelf gemaakt dat ik een familie wilde met wat oudere kinderen. Dit betekende wel dat ik een 'reguliere au pair' zou worden en dus ook minder zou verdienen. Dit vond ik zelf helemaal prima en al snel merkte ik dat ik enthousiaster werd van de gezinnen die op mijn profiel kwamen te staan. 1 match sprak me op papier erg aan, dus plande ik een Skype-afspraak met dit gezin. Ontzettend spannend natuurlijk en in het begin was het een klein beetje ongemakkelijk. Het gesprek verliep verder prima, maar ik twijfelde enorm. Wat ze vertelden was allemaal okay, maar ik had niet die klik gevoeld, waar ik zoveel over gelezen had. Ik wist niet goed wat ik ermee moest en wachtte andere matches af. Er kwam een gezin met 4 kinderen op mijn profiel te staan, die in de buurt van Sydney woonden. Zij hadden mij al een berichtje gestuurd dat ze wilden Skypen. We spraken af, een dag nadat ik terug zou komen van vakantie, om 8 uur 's ochtends. Erg vroeg dus, maar ik had er alles voor over. Voordat deze Skype-afspraak plaatsvond, kwam er een ander gezin op mijn profiel te staan: hier was ik meteen zo enthousiast over dat ik ze direct een mailtje stuurde. Hier reageerden zij heel positief op en de tweede afspraak voor dezelfde dag was gepland, om 10 uur 's ochtends. Superspannend, maar ik had zo'n Skype-gesprek nu al een keer meegemaakt, wat me toch meer zekerheid gaf. Het eerste gesprek, met het gezin van 4 kinderen, verliep prima en ook de kinderen waren al in beeld geweest: superleuk! Ze kwamen heel aardig over en ik had het gevoel dat die 'klik' wel kon gaan groeien in een tweede gesprek. Ik was nog niet volledig overtuigd... We spraken dus ook af om nog eens te Skypen de week erop.
Maar het volgende Skype-gesprek (om 10 uur) stond nog op mijn programma. Ik nam op, zag de familie zitten (stralend) en ze waren meteen enthousiast, waardoor ik de rest van het gesprek met een grote glimlach op m'n gezicht heb gezeten. De verbinding was daarentegen superslecht. Uiteindelijk gingen we over op FaceTime en hebben we in totaal bijna anderhalf uur gepraat. Het was zo gezellig en die klik waar ik zoveel over gelezen had, was er direct.
Het bleef nog even spannend, maar bij het tweede FaceTime-gesprek vroegen ze of ik hun au pair wilde worden. Zo leuk! Natuurlijk zei ik 'ja' en zo kwam ik weer een flinke stap dichter bij mijn avontuur.

De familie bestaat uit vader, moeder en 3 kinderen (van 12, 9 en 4). Ze wonen in Kuluin, een uur rijden van Brisbane. Vanaf 7 september zal ik deel uit gaan maken van deze familie, voor een half jaar. A.s. donderdag 6 september vertrek ik in m'n eentje van Amsterdam, via Abu Dhabi, naar Brisbane!
Ik vind het superspannend, maar heb er ook heel veel zin in!

Let's GO!

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Jacqueline

Mooie intro Milou. Leuk geschreven. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Veel plezier en geniet daar ?

Nard

Milou, ben trots op deze stoere stap van je en gun het je van harte. Het gezin in Kuluin boft met jou. Liefs! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!