milouinaustralia.reismee.nl

Laatste weekje Australië: AFSCHEID!

Hoi allemaal,

Het afscheid is inmiddels al achter de rug, maar toch nog even een terugblik op de laatste week in Australië (geschreven, hier, vanuit Nieuw-Zeeland).

Alle voorbereidingen voor Nieuw-Zeeland zijn gedaan en donderdag ging ik naar Esmee... We zijn toen (voor mij voor de laatste keer) de stad ingeweest, waar ik nog wat laatste souvenirtjes heb gehaald voor mezelf.. leuk als aandenken natuurlijk! We zijn uit eten geweest en daarna heb ik bij Esmee geslapen, want zij woont ook dicht bij Brisbane. Veel gekletst en de volgende ochtend moesten we officieel afscheid nemen, nadat we nog even bij haar in de buurt wat rondgereden hadden met mooie uitzichten.
Toen ben ik weer naar huis gereden en heb ik de kinderen en Jade opgehaald, want zij hadden gewoon een school/werkdag. Toen ik net Jade had opgehaald, stopte de auto er ineens mee... Gas geven ging niet meer, dus hebben we de auto snel langs de kant van de weg gezet. Nigel is ons toen op komen halen, maar de auto heeft de rest van de week bij de garage gestaan en het heeft financieel gezien waarschijnlijk geen zin om 'm te maken. Het is wat hier in Australië met mij en die auto....
's Avonds hadden we gezellig een movie night met Jade en de kinderen.

Zaterdagochtend gingen we naar de moeder van Jade en haar vriend om afscheid te nemen. Gezellig wat gedronken en toen afscheid genomen. Ze hadden een lief kaartje geschreven voor me en een klein souvenirtje als cadeautje. Ze werd er emotioneel van, waardoor bij mij de tranen ook in de ogen sprongen. Zulke lieve mensen ook weer.

Zondag zijn we met het gezin naar Australia Zoo geweest. De eigenaren van deze zoo zijn de Irwins (de familie van Steve Irwin). Normaal zijn zij er ook bij en doen ze de krokodillenshow, maar deze dag waren ze er helaas niet. Wel giraffen gezien, m'n favoriete beesten: heel leuk dus! Het was ook echt een gezellig laatste uitje met z'n allen. Daarna hebben we in een parkje nog wat gegeten (late lunch), mooie afsluiting van de dag.

Maandag bracht de vader van Jade de kinderen naar school, omdat ik dus geen auto had... Ik heb toen de hele dag een beetje aan de afscheidscadeautjes kunnen werken en 's avonds gekookt en gegeten met de kinderen.

Dinsdag heeft de vader van Jade mij afgezet bij de Sunshine Plaza, want ik moest de foto's ophalen die ik daar had laten printen. Daarna 50 minuten naar huis gelopen. Thuis wat schoongemaakt en het fotoalbumpje voor de familie afgemaakt.

Woensdag had Nigel besloten dat Aidan en Ada thuis zouden blijven, dus heb ik de hele dag op hun gepast. Toch ben ik zelf al begonnen met het inpakken van m'n tas, want het einde was nu wel heel dichtbij. Verder nog 2 films gekeken en gezwommen met Ada! Ook hebben we nog een spelletje gedaan met z'n drieën, dus dat was wel gezellig.

De volgende dag was Ada 'ziek', al leek dat niet zo, maar ze is dus wel de hele dag met mij thuisgebleven... wat natuurlijk wel leuk was m'n enerlaatste dag.. nog even quality time met haar. Weer een film gekeken samen en ik heb nog de afscheidskaartjes geschreven voor iedereen, zodat dat vast klaar was.

Vrijdag was een drukke dag, want ik moest nog wat dingetjes doen voor m'n vertrek. De laatste spullen ingepakt, etc. Maar ook nog even kunnen relaxen gelukkig. 's Avonds een bbq met het gezin + ouders van Nigel. Een mooi typisch Australisch afscheid dus. Afscheid genomen en een nieuw bedeltje gekregen voor m'n Pandora armband (palmboompje). En ook nog een superlief kaartje! Ze vonden mijn cadeautjes en kaartjes ook heel leuk, dus dat was top! Ada ging al meteen met haar persoonlijke memory spelen en wilde het ook nog met mij spelen 'omdat ze me zo ging missen'.

Voor ik naar bed ging, heb ik afscheid moeten nemen van Aidan en Ada, omdat zij nog zouden slapen als ik zou vertrekken... Heel moeilijk en bizar dat het nu al voorbij is. Om 4 uur 's nachts ben ik opgestaan, afscheid genomen van Nigel en toen heeft Jade me samen met Ariella afgezet op het vliegveld. Echt superlief en we hebben ook lekker staan huilen met z'n drieën. Ga ze wel echt zo erg missen. Zo'n lieve mensen! Ook zo lief dat ze voor mij waren opgestaan 's nachts. En zo zat mijn avontuur in Australië als au-pair er alweer op... Ups en downs, maar overall: een reis om nooit te vergeten! Mega dankbaar dat ik dit mee heb mogen maken en stiekem best trots op mezelf dat ik dit heb aangedurfd. Ik kan niet wachten om thuis te ontdekken in hoeverre ik ben veranderd en wat het allemaal met me gedaan heeft. Maar nu eerst: genieten in Nieuw-Zeeland met Wieske!! Blog over Nieuw-Zeeland volgt, maar je kunt ons nu al een beetje volgen op de Polar steps van Wieske: https://www.polarsteps.com/WieskevanderCruijsen/1424582-nieuw-zeeland-roadtrip?s=827A2CEA-1991-4B78-8673-BE5583A40F08

Liefs, Milou

Nogmaals dank voor het trouw lezen van m'n blog. Ben al m'n lieve vrienden familie in Nederland nog meer gaan waarderen nu en ook heel blij met de vrienden en 'familie' die ik hier in Australië heb mogen ontmoeten.


Reacties

Reacties

Pap

Dankjewel Milou voor het delen en je updates tijdens je verblijf in Australië. Dagboekje is klaar! Wij zijn ook benieuwd hoe je bent gegroeid. Nu eerst genieten in allemachtig prachtig Nieuw Zeeland.
Liefs en dikke hug. Papa! ???‍♂️

Mama

Dag schatje,

Wat was het toch een mooi avontuur zeg. Prachtige herinneringen. Leuk weergegeven in jouw blog. In december was je al gegroeid hoor en dat is vast zo gebleven of nog meer gegroeid. Ik ben ook super trots op jou dat je dit avontuur aangegaan bent. En nu nog twee weken in nieuw zeeland. Geniet verder met Wieske en we spreken en knuffelen elkaar weer snel
Mama ?

Jacqueline

Lieve Milou,
Een herinnering voor het leven, dat heb je goed gedaan dit avontuur aangegaan. Nu nog in nieuw Zeeland een mooie avontuur beleven.
Heel veel plezier en zie je gauw weer.
Veel liefs van je tante??

Theo

Lieve Milou,

Blijf de herinneringen koesteren van de afgelopen periode in Australië.
Nu nog een nieuw avontuurtje in het mooie Nieuw Zeeland !
Geniet ook hier met volle teugen van!

Pas goed op jezelf en enjoy!

Liefs,
Theo.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!