milouinaustralia.reismee.nl

Eropuit en thuis

Hoi allemaal,

De eerste week van de school holidays zit erop. Voor mij was het echter wel een 'werk'week. Het voelt absoluut niet als werken, dus dat is een goed teken. Ik heb het heel erg naar m'n zin en ben nog steeds ontzettend dankbaar dat ik dit allemaal mee mag maken.

De week ben ik o.a. met de kinderen naar 'Big Boing' geweest: een soort binnenspeeltuin met veel trampolines. Ook zijn we naar de bioscoop geweest (Johnny English) en naar een playdate voor Ada. Haar 'boyfriend' zit bij haar in de klas en ze gingen nu voor het eerst afspreken buiten school. Heel schattig!

Op vrijdag was ik weer vrij en had ik een Meet & Greet in Brisbane, georganiseerd door Smartaupairs en Backpackers World Travel. Er waren in totaal zes au pairs, waarvan 4 Duitsers en 2 Nederlanders (inclusief mezelf). Met het Nederlandse meisje, Esmee, had ik van tevoren al contact gezocht. We kregen veel informatie en ook wat kortingen, die speciaal voor ons waren. Het was heel leuk, vooral om wat andere aupairs te ontmoeten. Met deze 6 meiden zijn we toen ook nog Brisbane gaan verkennen. Veel gewandeld en gepraat: leuk om ervaringen te delen met elkaar. Ik vond het ook heel leuk om Brisbane te ontdekken. Esmee nodigde mij ook nog uit om de volgende dag terug te komen, voor de Riverfire (groot evenement). Heel leuk! 's Avonds ben ik met Nigel samen weer teruggereden naar Kuluin. Onderweg reden we langs de universiteit en zijn we even gestopt op de parkeerplaats om kangoeroes te spotten... en dat is gelukt!

Op zaterdag ben ik Esmee op gaan zoeken in Samford, het plaatsje waar zij met haar gastfamilie woont. Heel leuk om te zien hoe zij daar leeft en ook haar gastfamilie te ontmoeten. We zijn, samen met een Engelse au pair, naar de Riverfire gegaan in Brisbane. Er was een vliegtuigshow, waarbij o.a. straaljagers heel laag vlogen (doodeng...) en er was een mooie vuurwerkshow met prachtig uitzicht van de Skyline van Brisbane. Heel erg van genoten en daarna heb ik bij Esmee (en haar gastfamilie) thuis geslapen.

De volgende dag zijn we nog even Brisbane in geweest, maar het regende, dus veel meer dan rondgestruind hebben we niet gedaan. Toch een prima dagje. Daarna weer naar huis gereden, want zo voelde het echt! Thuiskomen!!

Ondertussen heb ik, samen met Ariella, hard gewerkt aan haar YouTube-kanaal en de eerste video (whisper challenge) is af en staat online: https://www.youtube.com/watch?v=_Jfddl-X0-E&t=329s

Vandaag was een nationale feestdag, dus zijn we met het hele gezin naar het strand gegaan. Gelukkig vandaag weer een lekker weertje dus. Woensdagavond Komt Wieske, die nu als au pair in Sydney zit en waarmee ik dit avontuur samen ben aangegaan, hier naartoe en we gaan samen een weekendje naar Brisbane. Weer wat om naar uit te kijken dus!

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Joke

Dag schat, leuk om je verhalen te lezen. Als je dit bijhoudt, heb je straks meteen een dagboek. Wij kijken ook uit naar ons bezoek in december aan kuluin.... Liefs
Mama

Jacqueline

Lieve Milou,
Ik zit nog aan het ontbijt en lees je verhaal. Leuk wakker worden met zulk een positief verhaal. Je geniet volop. Veel plezier van het weekend met wieske. Liefs je tante?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!