milouinaustralia.reismee.nl

Gedonder en politie

Hoi allemaal,

Deze week weer een 'normale' week gehad. Ik merk dat ik het soms nog steeds lastig vind om een duidelijke scheiding te vinden tussen 'au pair Milou' en 'familielid Milou'. Soms zie ik na mijn 'werktijden' iets gebeuren, wat ik zelf anders zou aanpakken als opvoeder en dat is soms lastig om los te laten. Maar dat komt wel goed. Ik probeer tijdens mijn 'werktijden' zelf wat strenger en consequenter te zijn. Dit is ook iets waar de kinderen natuurlijk aan moeten wennen. Om ervoor te zorgen dat de kinderen wat beter gaan luisteren, heb ik een beloningssysteem ingezet, wat tot nu toe heel goed werkt. Voor de jongste heb ik dit nog wat visueler gemaakt. Ik heb samen met haar een slang geknutseld, die steeds langer gemaakt kan worden. Zij krijgt er dus telkens een slangenring bij en als ze alle 20 slangenringen heeft, krijgt ze 1 van de 5 dieren die we samen geknutseld hebben. Deze hangen we mooi aan de muur in de kamer, zodat iedereen kan zien hoe goed ze bezig is. Ze is hier zelf heel enthousiast over en veel mee bezig. Heel leuk om te zien. Veel geknutseld dus ook met Ada, deze week.

Ook ben ik deze week voor het eerst in contact gekomen met de Australische politie! Iedereen die mij een beetje kent, weet dat zoiets echt niet snel zou gebeuren bij mij, maar het is toch echt zo... Het heeft allemaal te maken met de parkeersituatie bij de school van Aidan. Ze hebben daar, in de straat van de school, ongeveer 3 vaste parkeerplekken (staat altijd vol) en dan 5 parkeerplaatsen voor drop-off en pick-up, waar je officieel maar 2 minuten mag staan. Alle andere auto's, die geen parkeerplek hebben kunnen bemachtigen, wachten gewoon achter de 5 pick-up parkeerplaatsen, waardoor er iedere dag een hele lange rij auto's staat. Nu stond er voor mij iemand die half ingedraaid stond, wachtende op de eerste van de 5 pick-up parkeerplaatsen om te vertrekken. Ik stond daarachter naast een van de 3 vaste parkeerplekken, ook te wachten op een van de 5 pick-up parkeerplekken. Tot ik dus de politie van de andere kant aan zag komen. Ik dacht nog: 'ik ben niet de enige, ik ben niet allen, dus waarom zouden ze mij er op aanspreken?' Toen zag ik in m'n ooghoeken dat de politie-auto naast mijn auto stopte en naar mij gebaarde dat ik m'n raam open moest doen, dus dat deed ik. Toen zei hij dat ik niet dubbel geparkeerd mocht staan... Dit bleef hij herhalen en ik wist niet goed hoe ik moest reageren. Ik liet wel merken dat ik geen idee had wat ik anders moest doen. Hij zei toen dat ik dan maar onder bij het strand moest parkeren (waar het áltijd vol staat) of rondjes moest blijven rijden (wat nul zin heeft, want dan sta ik weer achteraan in die lange rij auto's). Ik begon toen heel langzaam te rijden, terwijl ik het gevoel had dat de politie nog steeds naar me aan het kijken was, wat ik ging doen. Gelukkig reden de eerste 2 auto's van de pick-up parkeerplekken toen net weg, waardoor ik snel 1 van hun plekken kon bemachtigen. Allemaal goed gekomen dus, maar de situatie van het ophalen was de dagen erna nog steeds niet veranderd. Geen politie meer gezien ook. Hopen dat dit zo blijft... (Hoop ook dat de situatie te begrijpen is als je het zo leest haha, lastig uit te leggen zo)

Verder was het qua weer een hele slechte week. Heel veel regen en ook onweer. Nu was het ook nog zo dat de bliksem zo'n beetje vlak naast ons huis is ingeslagen. We zagen de flits en hoorden de donder tegelijkertijd. Ik heb nog nooit in m'n leven zó'n harde donder gehoord: ZO ENG. Ik deed m'n oren dicht en voelde het door m'n lijf. Echt te bizar. Stom wel weer dat ik de enige leek die bang was. En Aidan misschien een klein beetje, maar Ariella en Ada gaven geen kick.... Maar goed, ik zal er ook maar aan moeten gaan wennen, aangezien dit hier normaal is, vooral als er een warme dag achter de rug is.

Dit weekend hebben we niet zoveel gedaan, maar het was wel een relaxed weekendje. Samen met Ariella heb ik weer een nieuwe video ge-edit, die jullie hier kunnen bewonderen: https://www.youtube.com/watch?v=Le4Awg2xDAA&feature=youtu.be (Australian food vs. Dutch food challenge).
We zijn ook wat Halloween-outfits bij elkaar gaan rapen. Ik ga vanaf morgen op pad voor mijn outfit. Ik zat eraan te denken om als Sandy te gaan, van Grease. Maar dan met een zombie-hoofd ofzo. Over twee weken is er een Halloween-feestje bij vrienden van Nigel en Jade: benieuwd hoe dat gaat zijn!

Liefs, Milou


Reacties

Reacties

Jacqueline

Lieve Milou het was me weer een war genoegen je verhaal te lezen. De challenge leuk gemaakt. Héérlijk alles proeven?
Je ziet er goed en relaxed uit. Enjoy. Liefs je tante?

Theo

Knap dat je het zo doet,Milou!
Ik begrijp dat het moeilijk is;het switchen tussen au pair en familielid. Voor de kinderen ook moeilijk. Als de band met de familie hechter wordt, zal het steeds beter gaan.

Veel plezier nog met je Halloween-feestje en geniet verder.

Liefs,

Theo.

Elyne

Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet❤️

Joke

Dag schat, je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt. En het verhaal van de politie visualiseer ik gewoon in Overloon, daar stonden ook altijd veel auto s voor de school.
Ga nu het filmpje kijken.
Kus van mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!