milouinaustralia.reismee.nl

Halloween

Hoi allemaal,

Weer een week voorbij: wat gaat de tijd toch snel! Ik vind het soms nog lastig om iets te bedenken wat ik kan doen in mijn vrije uurtjes, tussen het wegbrengen en ophalen van de kinderen. Woensdag ben ik daarom naar het strand gegaan en heb ik lekker geluncht op de rotsen, met uitzicht op zee. Daar zag ik twee meiden een flinke fotoshoot houden (waarschijnlijk voor hun Instagram). Ze zorgden ervoor dat hun kleding goed zat en keken weg van de foto alsof ze niks in de gaten hadden. Het zag er zo ontzettend nep uit. Tegenwoordig doet iedereen dit en ik maak me er zelf ook schuldig aan, maar ik kreeg wel even een besefmoment dat je nooit, op basis van sociale media, moet denken dat het leven van iemand perfect is. We proberen het perfecte leven te creëren online, maar is dat wel zo perfect, als het eigenlijk allemaal fake is? Het heeft me wel aan het denken gezet.

Maar goed, donderdag ben ik met Ada naar Mary Cairncross Scenic Reserve geweest. Een mooi natuurgebied/rainforest, waar we lekker gewandeld en gepicknickt hebben. We hadden ook een checklist meegenomen van dingen die Ada daar moest gaan vinden (zoals: een groen blaadje, een vogel, een vlinder, een bloem, etc.) Dit vond ze ook heel erg leuk om te doen. Thuis zijn we daarna nog lekker in het zwembad gedoken. Het was erg warm deze dag, dus dat was heerlijk afkoelen.

Toen we daarna Aidan gingen ophalen, was de politie weer aan het rondrijden, dus hebben we de auto maar even verderop geparkeerd. Het was mooi weer, dus het was ook niet zo erg om even te lopen.

Vrijdag had ik een vrije dag en ben ik samen met Saartje naar Noosa gegaan. Een heel leuk plaatsje, 40 minuten bij ons vandaan. Daar hebben we in het national park veel gewandeld (uiteindelijk zo'n 11 kilometer in totaal) en nog veel meer gekletst. Het is geen moment stil en altijd gezellig. Het was een hele warme dag, dus we wilden ook graag naar de 'fairy pools' in het national park, maar het was iets ingewikkelder om daar te komen, dan we dachten. Dat bewaren we dus voor een volgende keer! Saartje is deze week begonnen met fitnessen en ik denk dat ik me daar ook maar voor ga aanmelden, ook al gaat daar dan ook veel geld naar uit. Ik wil voorkomen dat als ik thuiskom, mensen gaan denken: 'Zo, die is dik geworden.' Bovendien denk ik dat het me ook meer energie gaat geven. Wordt vervolgd.

Vrijdagavond kwam Nigel weer thuis van Brisbane, maar nu blijft hij voorlopig ook thuis. De eerste paar weken in Brisbane zitten erop voor hem en hij zal nu gaan werken in Kawana, een suburb in de buurt. Later moet hij weer twee weken naar Brisbane en daarna blijft hij ook weer gewoon thuis wonen. Mijn schema verandert nu dus wel, want ik zal Nigel ook op moeten halen van zijn werk.

Zaterdagavond hadden we een Halloweenfeestje van vrienden van Nigel en Jade. Ik ging als een soort 'zombie' ballerina. Het was een leuk feestje en ook goed georganiseerd met wat leuke spelletjes tussendoor. Aidan was gekozen als 'best verklede kind' in zijn weerwolvenkostuum.

Vandaag ben ik samen met Saartje en een huisgenootje van haar (Alice), uit Zweden, naar een escape room geweest. We gingen er verkleed heen, want dan kreeg je korting! Het was een beetje in Halloween-sferen, dus hier en daar wat enge dingen, maar verder heel leuk. Helaas hebben we het net niet gered om er op tijd uit te komen. Het vervelende was wel dat de hints waar we om vroegen ons niet op het juiste pad bracht, maar ons door liet gaan met iets waar we niet mee bezig moesten zijn. Dat was wel jammer, maar verder heel gezellig gehad.

Ik ben weer klaar voor een nieuwe week met nieuwe avonturen!

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Theo

Wat geniet en leer je toch veel, Milou!
Fijn dat je steeds meer gewend raakt aan het leven daar.
Geniet van de komende week.

Liefs,
Theo

Jacqueline

Wat is het toch héérlijk om je verhaal van afgelopen week te lezen. Je hebt het weer mooi opgeschreven. Hier wordt het steeds kouder brrr. Geef mij de warmte maar. Zoals nu bij jou. Een hele fijne werk voor jou komende week. Geniet ?

Joke

Dag schat,

Weer een mooie weergave van de week.
Ga maar lekker sporten dan voel je je voldaan en krijg je nog meer energie.

Op naar de volgende week he? Veel plezier en tot hoors.
Mama xxx

Grote Broer Luc

Ik mis jou!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!