milouinaustralia.reismee.nl

Sinterklaas brengt ons oppasadressen?

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer, ietsje later dan normaal. Vorige week was weer een week met ups en downs. Ik weet mezelf prima te vermaken in mijn vrije uurtjes tussen het wegbrengen en ophalen van de kinderen. Af en toe ben ik misschien wat lui en zit ik lekker thuis, maar ik vind het ook heerlijk om af en toe met Saartje af te spreken om te lunchen bij het strand, bijvoorbeeld.

Ook had ik deze week helaas wat down-momentjes. Ik merk dat er meer onzekerheden ontstaan bij mij over hoe ik het doe en hoe het gaat. Daarbij blijft het lastig om je rol binnen het gezin te bepalen. Op momenten dat ik me wat minder/onzekerder voel, komt er ook een sterk gevoel van heimwee bij kijken. Soms heb je gewoon even behoefte aan vertrouwde mensen om je heen, die je door en door kennen en precies weten wat je wel en niet kan hebben, enzovoorts. Ik heb dus wel wat struggles hier, in mijn aupairleventje, maar daar zal ik binnenkort ook over in gesprek gaan. Het is zeker niet zo rooskleurig als het soms lijkt (op foto's bijvoorbeeld)... 

Ik heb gelukkig wel een heel leuk weekend achter de rug. Op zaterdag zijn we op Double Island en Rainbow Beach gaan rijden. Het was de verjaardag van een collega van Nigel en dus gingen we met het hele gezin (en Saartje mocht ook mee!) rijden over het strand. Hele toffe ervaring! Ook nog even gezwommen in de zee en genoten van het zonnetje en de prachtige uitzichten. Daarna zijn we ook nog even door Noosa gereden. Een heel gezellig dorpje en echt heel pretty allemaal. Genietmomentjes!

Zondag was ook echt een topdag. Via de stiefmoeder van Nigel, kwam ik bij een Nederlandse community die deze dag Sinterklaas ging vieren in een soort gemeenschapshuis. Ik had dit aan Saartje verteld en samen hebben we toen aangeboden de organisatie te helpen. Ontzettend leuk was dat! Geholpen met het vullen van zakjes met pepernoten, het verwelkomen van de gasten en het opruimen. Ook heel interessant om verhalen van mensen te horen, hoe ze hier terecht zijn gekomen. Een paar moeders waren ook heel geïnteresseerd in mijn au-pair verhalen en zo kregen we ook meteen wat oppasadresjes aangeboden. De eerste oppasvraag is inmiddels al binnen, dus morgenavond gaan Saartje en ik extra centjes verdienen hier in de buurt. Echt grappig en heel erg leuk!
's Avonds zijn Saartje en ik naar Eumundi geweest, want daar was een drive-in movie: GREASE! We keken de film dus op een heel groot scherm, vanuit de auto, op een groot voetbalveld. Grease blijft sowieso echt een topfilm, maar dit was sowieso al een super ervaring! Echt genoten. Het geluid speelde ze af via een radiozender, zodat je het goed kon horen in de auto. Top top topdag!

Wat me vandaag opviel was dat een aantal mensen in de buurt al bezig zijn met kerstversieringen, wat er hilarisch uitziet. Er staan nu opblaassneeuwpoppen bij deze mensen in de tuin, terwijl het buiten 30 graden is. Dat wordt een aparte ervaring: kerst in Australië. Heel benieuwd. Wordt vervolgd ;)

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Joke

Dag schat, fijn om te horen dat het weekend TOP is geweest. Vergeet deze ervaringen niet... De "struggles". Daar kom je wel uit. Heb ik vertrouwen in.
Op naar het volgende reisverslag.❤️

Mama ?

Jacqueline

Lieve Milou. Ik heb je verslag gemist zondag? Wat fijn dat je ook topdagen hebt in een week. Geniet daar volop van dan kun je er beter tegen als het wat minder top is. Er wordt hier geschilderd in huis, de woonkamer en kamertje van bruce, al 3 weken. Dat geeft een rommel in huis. Niet gezellig. Eind deze week zal het afkomen. Het zijn hier echt donkere dagen voor de kerst. Koud en grauw weer. Dat is wel weer wennen. Ik heb het liever wat warmer.
Maak je onzekerheid bespreekbaar dat lucht vaak op.? Milou geniet van je tijd daar. Deze ervaring pakken ze je niet meer af. Liefs Jacq xx

Theo

Twijfels en onzekerheden maakt je alleen maar sterker Milou.
Goed dat je daarover in gesprek gaat met de familie. Zien de ouders ook jouw onzekerheden en nemen zij het initiatief om met jou daarover te praten ? Dat maakt het gesprek gemakkelijker en kom je er samen sterker uit. Coöperatief leren, Milou!

Blijf er niet te lang in hangen, Milou. Geniet van de mensen en mooie dingen om je heen.
Voor je het weet ,is je au-pair periode voorbij!
Liefs,
Theo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!