milouinaustralia.reismee.nl

1 december: KERST kan beginnen!

Hoi allemaal,

Nadat een gesprek over 'te streng zijn' ontstond met Aidan, ben ik dinsdagavond ook maar gelijk het gesprek met Nigel en Jade aangegaan over o.a. mijn onzekerheden. Het was een heel fijn gesprek, waardoor er voor mij ook wat meer duidelijk is geworden. Waar ik het tijdens de lerarenopleiding ontzettend moeilijk vond om streng en consequent te zijn en dat echt mijn grootste struggle was, pas ik het hier juist (te) veel toe. Ik probeer bij elk klein dingetje consequent te blijven, terwijl dat misschien niet altijd hoeft. Ik ben er dus wel echt achtergekomen dat je als au pair natuurlijk een heel andere rol hebt dan als leerkracht. Ik besef me dit nu beter, maar zeg daarbij niet dat ik al die tijd fout zat of te streng was. Het komt natuurlijk altijd van twee kanten en ik hoef alleen streng te zijn als iemand niet luistert. Dat heb ik Aidan ook proberen uit te leggen, maar ik heb ook aangegeven dat ik er zelf ook meer op zal letten. Ik wil overal controle over houden, maar misschien moet ik het soms allemaal wat meer loslaten. Aandachtspuntje!

Woensdag was Ada vrij van school en voelde Aidan en Ariella zich niet lekker, dus mochten ze allebei thuisblijven. Volgens mij waren ze een beetje schoolziek en had Jade dat ook wel door, maar voor deze ene keer was het wel prima. De kinderen hebben deze dag namelijk wel kunnen genieten van lekkere ijsjes en afkoelen in het zwembad.
's Avonds heb ik samen met Saartje opgepast bij een familie, die we hadden leren kennen op het Sinterklaasfeest vorige week. 2 meiden van 6 en 4, die liever Engels praatte, maar wel goed Nederlands konden verstaan. Het was grappig om te merken dat wij zelf de hele tijd terug gingen praten in het Engels, omdat zij dat dus ook deden. Typisch dat je dan toch weer omschakelt. Het oppassen was heel relaxed en gezellig, dus zeker voor herhaling vatbaar wat ons betreft!

Zoals zelfs op het nieuws is geweest in Nederland, waren er veel branden hier in Queensland. Aangezien Nigel bij de brandweer werkt (hij beantwoordt telefoontjes die binnenkomen op 000, wat bij ons 112 is), was het daar natuurlijk heel druk. Hierdoor moest hij eerder naar Brisbane vertrekken en kwam hij vrijdagavond weer terug. Ik was zelf vrij op vrijdag en heb een heerlijk chilldagje gehad met Saartje. We zijn naar het winkelcentrum geweest en hebben heerlijk bij het strand gezeten. Fijn, rustig dagje en natuurlijk weer heel veel gekletst.

Zaterdag was het 1 december en dat betekent hier in huize Guttridge: tijd voor kerst! Alle kerstspullen werden uit de garage gehaald en we hebben samen de kerstboom opgezet en verdere versieringen opgehangen, terwijl we de grootste kersthits afspeelden. Heel gezellig al die kerstsferen, maar toch nog een beetje gek, terwijl we hier bijna de 40 graden aantikken. 's Avonds zouden Ariella, Aidan en ik naar een outdoor movie gaan in Nambour, maar toen we daar aankwamen, was er nergens een outdoor movie te bekennen. Heel vreemd en stond waarschijnlijk dus verkeerd aangegeven in een reclameboekje... jammer!

Vanmorgen hebben we met het hele gezin Mount Coolum beklommen. In principe niet zo'n hele zware klim, maar in de brandende zon ga je er toch behoorlijk van zweten ;) Grappig om te zien dat er ook typische Australiërs tussen lopen, die op hun flipflops de berg aan het beklimmen waren. Maar goed, we kregen het erg heet van dit avontuur, dus des te lekker was het om daarna een duik te nemen in het zwembad thuis. Echt genieten!

Verder heb ik deze week ook weer met verschillende mensen uit Nederland contact gehad via Skype/Facetime/Whatsapp bellen. Dat vind ik ook echt superleuk en lekker vertrouwd om iedereen zo te spreken. Bovendien waardeer ik de trouwe reacties onder mijn blogs ook supererg. Maakt me echt heel erg blij! Lieve familie heb ik toch!!!!!

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Jacqueline

Lieve Milou, dat heb je goed gedaan. Het gesprek aangegaan. Dat lucht op.
Raar idee dat het met kerst 40 gr is. Een aparte beleving. Fijn dat de familie over is met kerst. Dan zijn jullie gezellig met zn vieren. Geniet er maar van.
Een hele fijn week maar weer. Xx Veel liefs, Jacq

Mama Joke

Lieve dochter, wat heb je het weer mooi neer geschreven.... Geniet weer van de week... Dikke kus. Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!