milouinaustralia.reismee.nl

De Wetsundays

Hoi allemaal,

Vorige week maandag kwam Mia, een vriendin van Ariella, logeren voor een paar nachtjes. Zij woont in Thredbo, waar mijn gastfamilie hiervoor dus ook woonden en daar zaten zij bij elkaar in de klas. Heel leuk dat ze elkaar nu zo konden zien in de laatste week van de schoolvakantie. Nigel was vrij, dus gingen we met z'n allen naar de Sunshine Plaza, waar Mia en Ariella hun nagels lieten doen en we verder hebben gekeken voor schoolschoenen en andere dingen die nog nodig waren.

Dinsdag zijn we op de boot van Nigel gaan varen met Aidan, Ada, Ariella, Mia en natuurlijk Nigel zelf. Het was supermooi weer, dus dat was echt heel leuk. Ik heb ook achter de boot gehangen op zo'n band (ik weet even niet hoe ze dat noemen) en dat was echt heel gaaf! Ik zou dat normaal niet zo snel doen, maar ik zag hoeveel plezier de kinderen erin hadden, dus ik wilde het ook proberen! Echt heel leuk was dat. Jammer genoeg wel weer lekker verbrand, maar een heerlijk dagje gehad. Thuis daarna ook weer lekker gezwommen in het zwembad. Heerlijk afkoelen.

Woensdag ging iedereen weg (playdates) en Mia werd weer weggebracht, dus ik had de hele middag om het huis schoon te maken, de was en de vaat te doen, etc. Prima dagje en met een muziekje aan heel goed te doen.

Donderdag was ik de hele dag met de kinderen en zij wilden graag thuisblijven, dus hebben we dat gedaan. Wat ik daar wel lastig aan vind, is dat ik af en toe discussies heb met Aidan, omdat hij wel vaker nergens zin in heeft en alleen maar thuis wil blijven en op z'n iPad wilt zitten. Ik probeer het dan echt goed te doen, maar het gaat gewoon niet meer. Ik heb al zoveel dingen geprobeerd en heb het nooit heel erg benadrukt in mijn blogs hier of zo, maar ben er wel heel eerlijk in: het aupair-leventje hier is echt niet zo perfect als het soms lijkt. Ik word er soms alleen maar onzeker van en als je je dan zo rot voelt, krijg je ook meer heimwee natuurlijk. Gelukkig heb ik dat gevoel niet al te vaak, maar het zijn wel echt ups en downs. Ik mag ook eigenlijk echt niet klagen, maar het laat me soms gewoon heel slecht voelen. Maar het komt allemaal wel goed uiteindelijk. Gelukkig heb ik de dag toch nog leuk kunnen maken thuis, door lekker te zwemmen met Ada en Ariella en ik heb samen met Ariella een dansje gemaakt op een liedje van Little Mix. Dat was ook wel echt heel erg leuk. Ariella kan ook wel echt supergoed dansen en als ze daar zo mee doorgaat, zie ik haar daar wel haar beroep van maken later. Is ook echt heel leuk om te zien en natuurlijk ook om het samen te kunnen doen! Nadat ik 's avonds ook nog naar de fitness was geweest met Saartje, kwam ze gezellig bij mij eten. We hebben toen ook onze 2-daagse tour op een boot in Whitsundays geboekt, waar we de zondag ook meteen naartoe gingen.

Vrijdag moest Saartje eerst werken, maar daarna zijn we samen naar Sunshine Plaza gegaan, waar we wat gewinkeld hebben en daarna zijn we ook nog even naar het strand in Mooloolaba geweest.
Zaterdag heb ik m'n tas ingepakt voor Whitsundays en het was Australia day! Dus 's avonds zijn Saartje en ik naar Brisbane gegaan, waar we een hostel hadden geboekt. Hier hebben we ook afgesproken met Esmee en zo hebben we met z'n 3en samen gegeten en naar het vuurwerk gekeken. Daarna zijn we nog uitgeweest, met nog wat andere Nederlanders die er ook waren. Niet tot al te laat, want de volgende ochtend vlogen we naar Proserpine, voor de Whitsundays! Je moet het maar eens opzoeken op internet: het ziet er SUPERMOOI uit! Lekker zonnig, met prachtige uitzichten over bizar helderblauw water. Echt een paradijs! Wij hadden alleen helaas de pech dat het regende..... en niet zo'n beetje ook! Het kwam echt met bakken uit de hemel. We sliepen zondagavond in een hostel, waar toevallig 2 Nederlandse jongens ook in onze kamer sliepen. Ik blijf het toch wel leuk vinden om Nederlanders tegen te komen, daar waar anderen er soms juist geen behoefte aan hebben. We zijn toen nog even naar een cafeetje geweest, maar lagen ook vrij vroeg weer in ons bed.

We hoopten stiekem dat de organisatie waarmee we op de boot zouden gaan, de tour zou cancellen, zodat we ons geld terugkregen (het was vrij prijzig namelijk)... omdat het weer echt zó slecht was. Als de organisatie het aflast, krijg je je geld terug namelijk, maar natuurlijk niet als je zelf besluit niet mee te gaan. Toch lieten ze de tour doorgaan.. en deze maandag werd dan ook echt de kutste dag van m'n leven. Allereerst natuurlijk omdat we de hele dag vol in de regen zaten, op een boot... de mooie uitzichten waren alles behalve mooi, het water was bruin in plaats van helderblauw, alles was nat en vies en stonk, ik raakte zo'n beetje onderkoeld, omdat ik steeds buiten in de regen zat en dan nog het ergste: ik was zeeziek en heb 2 keer moeten overgegeven. Ik heb me dus echt de hele dag slecht en kut gevoeld en ik wist niet wat ik met mezelf aan moest... 's Avonds werd de boot stilgelegd op een plek, waar het water iets rustiger was, dus de boot niet zo tekeer ging. Dit was een stuk beter en toen ik een korte warme douche had genomen en 'droge' kleren had aangetrokken, kon ik ook weer gewoon leuk meedoen met spelletjes die we deden. Ik had alleen totaal geen behoefte aan alcohol, maar dat was ook prima. De groep was verder wel gezellig en de 3 bemanningsleden waren ook echt wel leuk: Jay, Tash en de captain Ellen. Daarna ging ik naar m'n stapelbed, waar je spontaan claustrofobie van krijgt. Het regende ook nog steeds en het zou ook gaan onweren, dus ik lag sowieso niet echt prettig in bed. Ik heb dus ook heel slecht geslapen, door de regen en de onweer, maar de volgende ochtend voelde ik me wel een stuk beter. Daardoor was ik ook wat positiever ingesteld en kon ik er weer tegenaan! Het regende wel nog steeds, maar minder erg dan de dag ervoor. We hebben in de stromende regen gewandeld bij een waterval en toen het gestopt was met regenen, gingen we in onze wetsuits snorkelen! Dat was zo gaaf! Het was even wennen in het begin, maar uiteindelijk echt zo tof om te doen! Veel vissen gezien: wat grotere en wat kleintjes. Absoluut van genoten!! Jammer genoeg geen schildpadden gezien, maar het was alsnog een topervaring!

Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar Airlie Beach, waar we weer zouden overnachten in een hostel. Er was nog een kleine afterparty, maar daar kwamen niet zo veel mensen op af, dus zijn we buiten bij ons hostel gaan zitten (overdekt gelukkig), waar ook gewoon muziek was. Toevallig bij een Nederlandse vrouw, Karina, gaan zitten van 30 (ze leek echt jonger). Gezellig met haar gepraat over van alles en nog wat en ook de volgende dag hebben we nog met haar gepraat, want toen hebben we de hele dag op dezelfde plek zitten wachten tot onze bus naar het vliegveld ging. Gelukkig reed en vloog alles gewoon, want de dag ervoor was alles gecanceld door het slechte weer en de straten die blank stonden. Dit was deels nog het geval, maar niet zo erg dat ze het moesten cancellen gelukkig. Dus weer veilig naar huis: heel fijn!

Een apart tripje dus en zoals ik nu ook tegen iedereen zeg: het was een mooie bootervaring en alles was verder prima, maar ik heb niet het gevoel dat ik de Whitsundays heb gezien, dus ik moet nog een keer terugkomen, maar dan met mooi weer! ;)

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

pap

Hoi Milou, uitgebreid verslag dit keer. Ervaringen stapelen en herinneringen maken. Pieken, dalen, alles komt aan bod. That's life, maar dan inderdaad wel aan de luxe kant van de medaille. de weken vliegen nu. Wij verheugen ook ons er ook op dat je er straks weer bent. liefs. xxx pap

Theo

Hee Milou,

Je hebt weer een aardig verslag geschreven. Als je straks voor de klas staat, kun je mooie verhalen over Australië vertellen en veel laten zien.
Ups and downs horen bij het leven. Such is life! Stop al deze ervaringen in je "rugzak" en neem die met je mee. Haal er af en toe wat uit en geef het een mooi "plekje"
Dit maakt wie je bent!

Groet en liefs,
Theo.

Mama

Lieve schat,

Wat een verhaal weer. Vandaag al veel via FaceTimen gehoord..... Gelukkig nu weer veilig in Kuluin.
Nog even en dan sluiten we jou weer in onze armen....

Dikke kus
Mama. ❤️

Jacqueline

Lieve Milou. Weer een flink verhaal. Ik lees je verhalen altijd met een glimlach en af toe hardop lachen. Nu ook weer ik zie het voor me. Ben beeldend ingesteld.? ik ga zo even kijken op internet voor whitsundays.
Ik snap best dat je af en toe ook onzeker bent of je het wel goed doet. Dat is normaal. Dat heb ik ook nog steeds. Waar doe je goed aan? Maar je doet het goed. Ben trots op je.? liefs Jacq xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!