milouinaustralia.reismee.nl

De scholen zijn weer begonnen & de DONUT CHALLENGE

Hoi allemaal,

Donderdag nadat ik terugkwam van de Whitsundays hoefde ik nog niet te werken, omdat Nigel vrij was. Maar ik ben wel meegeweest met het wegbrengen van de kinderen, omdat er wat dingetjes veranderd zijn. Ada gaat nu namelijk naar de basisschool, dus niet meer naar Kindy. Het is echt heel schattig om haar in haar uniform te zien op de grote school. Ze vindt het heel leuk en praat al enthousiast over nieuwe vriendjes en vriendinnetjes die ze gemaakt heeft.
Ik heb de rest van de dag een beetje uitgerust, aangezien ik behoorlijk moe was na de boottrip op de Whitsundays.

Vrijdag was weer echt m'n eerste werkdag. Nadat ik de kinderen naar school had gebracht, ben ik zelf een nieuw kabeltje voor m'n telefoon gaan kopen (dat was echt nodig namelijk!) en heb ik nog gewinkeld in de Sunshine Plaza. Het kabeltje wat ik had gekocht had helaas de verkeerde USB-aansluiting, dus daarvoor moest ik nog terug op zondag.

Zaterdag heb ik ook weer een paar uurtjes op de kinderen gepast en na Saartjes werk zijn we met z'n tweeën Mount Ngungun gaan beklimmen en hebben we vanaf daar mooi de zonsondergang gekeken. Prachtig uitzicht en de wandeling/klim was ook goed te doen (ook daarna een gedeelte in het donker).
Zondag hebben we na Saartjes werk bij mij thuis spelletjes gespeeld en gezellig gekletst. In principe een rustig weekend gehad dus.

Maandag weer aan het werk, maar ik heb ook de tijd gehad om Nieuw-Zeeland verder uit te zoeken. Heel leuk om te doen en word er ook heel enthousiast van. Kijk er echt heel erg naar uit!
Dinsdagochtend ben ik met Ariella gezellig een iced chocolate gaan drinken bij een gezellig cafeetje. Daarna heb ik haar naar school gebracht en ben ik zelf naar de bioscoop gegaan, waar ik 'a star is born' gekeken heb. Leuke film, wel heel lang! Het was ook wat duurder, omdat de film gedraaid werd in een gold class zaal, waar ze dus hele luxe stoelen hadden, dus dat was wel een mooie ervaring. Sowieso al om in m'n eentje naar de bioscoop te gaan.

Woensdagavond was de kaartverkoop van Little Mix in de Ziggo Dome (woensdagochtend Nederlandse tijd), dus die hebben we mooi vanuit Australië kunnen regelen! Nog meer dingen om naar uit te kijken dus!!
Ariella is via een website ook begonnen met Nederlands leren. Echt grappig om te zien en horen en daar heb ik haar natuurlijk ook een beetje bij geholpen. Ze is sowieso geïnteresseerd in verschillende talen. Ze probeert tegelijkertijd ook Frans en Spaans te leren. Ariella is echt een mini-Milou in veel opzichten. Leuk om te zien. Herken mezelf wel echt in haar.

Donderdagavond heb ik lekker met Saartje pannenkoeken gegeten bij haar thuis en daarna hebben we samen gewinkeld in de Sunshine Plaza, waar ik ook meteen een cadeautje heb gekocht voor Nigel, want die is volgende week jarig. Het was wel echt moeilijk om iets te bedenken voor hem, maar heb een telefoonhouder voor in de auto gekocht en een grappig klein spelletje, wat ie kan spelen op z'n werk, als hij zich verveelt (en er dus niemand belt naar de alarmcentrale).

Vrijdag heb ik de kinderen naar school gebracht en ben ik daarna met Saartje naar Kenilworth gegaan. Daar is een bakkerij, waar ze een donut challenge hebben. Je moet dan proberen 1kg donut in je eentje naar binnen te werken. Je betaalt 20 dollar, maar als je 'm helemaal opkrijgt, krijg je je geld terug! We hadden maar anderhalf uur en het is dus helaas niet gelukt. Het was echt onmogelijk. Het werd op een bepaald moment zo lastig om door te blijven slikken. Saartje had 'm bijna helemaal op, maar kon ook echt niet meer en we hadden ook geen tijd meer, dus: helaas! Maar we hebben het in ieder geval geprobeerd en het is misschien ook wel gezonder dat we het niet op konden ;)

Laatst vroeg een vriendin van mij of ik het jammer vond dat het er bijna opzat of dat ik het wel prima vond. Toen besefte ik me ook dat ik het eigenlijk wel prima vond en dat ik er wel klaar mee ben. Er zijn steeds meer frustraties en irritaties, dus ik vind het ook wel goed als het voorbij is. Dan is het ook wel prima geweest (ook al ga ik een aantal mensen hier ook supererg missen natuurlijk). Ik kijk er ook wel gewoon naar uit om weer lekker vertrouwd in Venray te zitten met alle lieve mensen die ik daar ken en die mij kennen, waar ik 100% mezelf kan zijn en ik me dus ook echt THUIS voel. Maar ik ga sowieso eerst nog genieten van de dingen die ik hier nog mee mag maken, zoals Melbourne en de Great Ocean Road (volgende week) en natuurlijk Nieuw-Zeeland!!!! Heel veel zin in!

Oh en trouwens: ik waardeer het heel erg dat jullie m'n blog lezen en ik vind de reacties die jullie achterlaten ook superlief en word daar iedere keer weer heeeeeel vrolijk van. Het laat me echt inzien wat voor een mooie mensen ik om me heen heb. Shout out ook naar de familie van Tongeren!!!!!!

Liefs, Milou

Reacties

Reacties

Mama

Lieve Milou,

Leuk verslag weer hoor. Méteen een,dagboek. Maak je nog steeds veel foto s ? Als je thuis bent, een mooi fotoboek maken.... Dat is ook iets wat je op kan sturen of daar al beginnen... Leuk kado voor de familie. Idee?
Het aftellen is begonnen... Ook voor ons. Dikke kus??

Pappi

Liefste dochter,
Omdat je er zo blij van wordt..... nog ff en dan mag je ook nog naar Nieuw Zeeland om vervolgens uit te kijken naar je nieuwste stek hier. De medaille heeft altijd twee kanten, maar het is nog steeds een medaille. Dat je dit bent aangegaan heeft je in heel veel opzichten gigantisch veel opgeleverd. Jezelf leren kennen en tegenkomen kun je door thuis te blijven niet sneller doen. Dit avontuur is een snelkookpan! Pakt niemand jou af. Ook wij verheugen ons dat je terug komt want Wie is de Mol kijken zonder jouw liveverslag van aanwijzingen is ‘anders’ al doet mama verwoede pogingen om jouw gat op te vullen.... Lieverd, laat je niet frustreren, focus de laatste weken op de bijzonderheden zodat je avontuur niet als een nachtkaars uitgaat. Ik snap het wel maar het klinkt ook een beetje verwend als je snapt wat ik bedoel. Waardeer het tot het end! Dikke pakkerd. Jouw pappi! ???‍♂️

Jacqueline

Lieve Milou je vader en moeder hebben ook weer een mooi stukje geschreven. Vooral je vader hij kan het goed verwoorden. Ik ben daar niet zo goed in maar ik sluit me aan bij wat hij heeft geschreven.
De reis naar nieuw Zeeland lijkt mij ook super om te doen. Gelijk heb je je zit er nu dicht bij. Sla alles goed op in je interne geheugen zodat je het nooit meer vergeet.
Liefs Jacq.

Theo

Carpe diem!

Lieve Milou,

Geniet van elke dag en elk moment.
Voor je het weet is het voorbij en lig je in je bedje in Venray terug te denken aan dit mooie avontuur.
Dus geniet van je omgeving en alle mensen om je heen.
Ik zit nu in het mooie Assen te genieten van een tafeltenniswedstrijd van Steven. Knuffel van Steven.
Enjoy!
Liefs!
Theo.

Elyne

Ik ben zo trots op jou meis! Geniet nog van alle mooie momenten daar!

Dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!